Nieuwsbrief oktober 2016 |
VP 20 van start. Op 8 december is er een congres in de Stoep en gaat de Economic Board van het eiland Voorne-Putten van start. De voorzitter van de VP20 isPaul Verhoef, directeur van de Rabobank Voorne-Putten-Rozenburg. Meer informatie volgt… Ondernemersfonds Westvoorne afgeketst Op 16 februari 2016 heeft de gemeenteraad ingestemd met het voorstel van het college om een verkenning te starten naar het draagvlak voor het oprichten van een Ondernemersfonds in Westvoorne. Met dit fonds zouden de ondernemers beschikken over een structureel budget om gezamenlijke voorzieningen en activiteiten mee te financieren. Alles wat ondernemers daarbij zelf aanmerken als gezamenlijk belang komt voor financiering in aanmerking. Van parkmanagement op de bedrijventerreinen, promotie van winkelgebieden en leegstandsbestrijding tot aan gezamenlijke gebiedspromotie, de ontwikkeling van agrotoerisme en gemeenschappelijke belangenbehartiging.
Het idee van een ondernemersfonds voor Westvoorne heeft het niet gehaald. Het zou om een lastenverzwaring voor onze sector gaan van bijna 40.000 euro. De ondernemers zouden de middelen voor het fonds zelf opbrengen door een verhoging van de ozb-voor niet-woningen.
Ledenbijeenkomst september 2016 Even terugblikken op de ledenbijeenkomst van 2016. Geen strakke agenda maar genoeg om over te praten. Er waren veel meer toeristen op het eiland dit jaar. Verder zijn de aanwezigen ondernemers van mening dat het belangrijk is om meer reclame te maken bij de eigen bevolking! Dus vooral persberichten en stukken schrijven voor de pers. Andere wensen zijn een fietspad door de duinen van Oostvoorne en Rockanje naar de Maasvlakte en meer bruine borden die toeristische activiteiten attracties aangeven. Deze punten neemt het bestuur natuurlijk mee.
Rotterdam Partners Het bureau Rotterdam en Partners is ingezet door het bestuur van TOP Voorne-Putten om een quick scan uit te voeren om te kijken hoe wonen en werken te verbinden met de marketingcommunicatie op Voorne-Putten. TOP Voorne-Putten wil meer economische impact bereiken met behulp van citymarketing. Bij Citymarketing wordt doorgaans gedacht aan marketing gericht op recreatie en toerisme. Rotterdam en Goeree Overflakkee laten echter zien dat citymarketing juist kan worden ingezet voor brede (economische) doeleinden. Citymarketing leidt namelijk tot effecten op het gebied van bedrijven (economie), bezoekers (toerisme) en bewoners (leefklimaat).
Haringvliet genomineerd voor verkiezing mooiste natuurgebied van Nederland Met de verkiezing 'Mooiste Natuurgebied van Nederland' kan het publiek zich uitspreken over onze natuur, verbeteren we de kwaliteit en toegankelijkheid én zetten we onze mooiste natuurgebieden en landschappen voor binnen- en buitenlandse bezoekers op de kaart. Deze verkiezing draagt bij aan de bekendheid van onze natuur, en daarmee aan de waardering ervoor.
"Wat is ons mooiste, meest unieke en bijzondere natuurgebied of landschap? Waar kun je onze geschiedenis het best lezen én beleven?
Welk gebied kan de waardering van de natuur in heel Nederland op een hoger plan tillen en publiek uit de hele wereld trekken?"
Opdracht Cees Vingerling Het doel is om inzicht te krijgen in het huidige functioneren (aanbod, gebruik en omzet) van de toeristische recreatieve sector op Voorne-Putten. Jaarlijks wordt er 270 miljoen omzet gedraaid op het toeristische vlak van het eiland op Voorne-Putten. Het bestuur van Top Voorne-Putten wil graag een verdieping van deze cijfers. Hoeveel omzet is echt toeristisch en hoeveel is zakelijk toerisme. Wat zijn de daadwerkelijke uitgaven aan marketing en sales? Daarnaast is er behoefte aan meer achtergronden in beeld te brengen van de doelgroepen. Wie zijn de gasten op ons eiland? Waar komen ze vandaan en welke nationaliteiten hebben ze. Hoe ziet de gast of de ideale gast van onze leden eruit? Waarom komen de huidige gasten naar ons eiland. Wat wordt als fijn ervaren en wat zeker niet? Door middel van deskresearch en gesprekken probeert Cees Vingerling de relevante informatie te verkrijgen voor de nulmeting. De bedoeling is om een objectief ijkpunt te formuleren, dat kan dienen als basis voor nieuwe projecten of nieuw beleid voor de marketingorganisatie Op Voorne-Putten of gemeenten.
De ondernemers achter het bedrijf Solex en Zo zetten het te koop. Wellicht dat een ondernemer geïnteresseerd is. Je kunt een mail sturen naar info@solexenzo.nl. Voor meer informatie zie site www.solexenzo.nl
Shuttle Dienst Voorne-Putten Een prachtig initiatief om toeristen tussen Hellevoetsluis en Rockanje gratis vervoer aan te bieden met een gratis shuttledienst. Het is een toegevoegde belevingswaarde aan verblijfsgasten op Voorne-Putten. De bus rijdt van Historyland naar het strand (Tweede slag) in Rockanje. Gasten komen als het ware vanzelf langs alle bezienswaardigheden en kunnen op de aangegeven shuttle-stops in- en uitstappen; om boodschappen te doen, iets te bezichtigen of gewoon te genieten van prachtige natuur. Voor meer informatie over dit initiatief https://www.facebook.com/shuttledienstvoorneputten/?fref=ts
Vanuit OP Voorne-Putten
ViP OP Voorne-Putten Pas De start van de ViP pas voor toeristen blijkt succesvol en krijgt in 2017 een vervolg. Het is een zinvolle manier van samenwerken tussen de ondernemers op ons eiland en wordt gewaardeerd door de gasten. Met de ViP Pas kunnen toeristen gebruik maken van de leukste aanbiedingen voor allerlei activiteiten op het eiland. Deze ViP pas is te verkrijgen bij de hotels, campings en B&B's. Ondernemers kunnen via Marketing OP Voorne-Putten een leuke actie aanmelden. Er zijn geen kosten aan verbonden!
Waterbus Deze zomer voer de Waterbus vanuit Rotterdam, Dordrecht en Hellevoetsluis naar het Haringvliet. Ruim 10.000 toeristen hebben genoten van een dagje vol natuur, avontuur en gezelligheid. De proef met de Waterbus is goed verlopen. Nu is het afwachten op de evaluatie en kijken of de Waterbus route volgend jaar een vervolg krijgt.
HIER en OP Voorne-Putten Magazine gaan samen De uitgevers van beide tijdschriften Hier en OP Voorne-Putten magazine gaan samenwerken. Het is de bedoeling dat er een informatief en inspirerend blad komt voor onze (toekomstige) gasten en bewoners en natuurlijk in meerdere talen. Het blad biedt ondernemers de mogelijkheid om hun bedrijf onder de aandacht te brengen.
Banner VVV Het verzoek vanuit de marketing organisatie is om de oude VVV banner en bijbehorende links op websites te vervangen voor de nieuwe banner van OP Voorne-Putten en deze te linken naar www.opvoorneputten.nl.
Kerst en Oud en Nieuw arrangementen Meld de kerst- en nieuwjaar arrangementen aan bij de marketing organisatie OP Voorne-Putten. Zij gaan hier extra aandacht aan besteden in de marketingactiviteiten.
|
Secretaris: Suze de Vries
Telefoon: (0181) 48 09 86
Email: secretaris@topvoorne.nl